The BBC has been flooded with over 100,000 complaints about the wall to wall coverage of Prince Philip's death, The Sun has revealed.

The UK's national broadcaster tore up its usual schedule after news of the Duke of Edinburgh's death broke shortly after noon on Friday.

Over the next 24 hours, the BBC's telly and radio channels laid on a string of special programs chronicling Philip's life.

But many viewers were left fuming after their favourite shows - including the MasterChef final - were ditched so special tribute programs could be laid on.

 

RELATED: BBC presenter slammed for 'disrespectful' video

The coverage is believed to be one of the most complained about pieces of TV in British history.

One insider told The Sun: "I feel sorry for the Beeb.

"They would be criticised and accused of not being respectful enough if they didn't lay the programs on.

"But they seem to have left many people very cross."

So many angry viewers contacted to moan about the constant coverage the BBC put a special form on their website to make it easier to process the gripes.

Among the moaners was ex-Labour MP Chris Mullin, a junior minister under Tony Blair, who hit out at the "North Korea style" tributes.

Former BBC newsreader Simon McCoy also stuck the boot into the identical coverage across the Beeb's channels.

 

RELATED: Emotional moment BBC newsreader breaks the news

He tweeted: "BBC1 and BBC2 showing the same thing. And presumably the News Channel too. Why?

"I know this is a huge event. But surely the public deserve a choice of programming?"

Millions of usually loyal BBC viewers switched off to escape the tributes.

BBC Two's viewing figures reportedly fell by a whopping 64 per cent compared to the previous Friday.

 

 

A BBC spokeswoman said: "We are proud of our coverage and the role we play during moments of national significance."

The BBC said they will publish the number of complaints they received this Thursday.

This article originally appeared on The Sun and is published here with permission.

 

 

Originally published as BBC receives 100,000 Philip complaints